ページの先頭です。 メニューを飛ばして本文へ
トップページ > 組織一覧 > 中央窓口センター > Family Register - Registering a Death

本文

Family Register - Registering a Death

Necessary documentation:
- Notification of Death Form (available at the Central Customer Service Center)
- Permission for Cremation Certificate (available at the Central Customer Service Center)

Registration Period:
Make notification within 7 days of realizing the death
* When the deceased passed away in an accident or the cause of death is questioned, the police will be involved in the procedures.
* If the body is to be buried in the home country of the deceased, contact that country's embassy or consulate in Japan.

In Japanese

以下日本語訳

死亡届

必要なもの:
-死亡届書(中央窓口センターにあります)
-死体火葬許可証明書(中央窓口センターにあります)

届出の期間:
死亡を知った日から7日以内の届けてください。
※事故死や死因に不審な点があるときは、警察での手続きとなります。
※母国で遺体を埋葬したい場合は、母国の在日大使館・領事館で問い合わせてください。